Aan het woord…

Ervaring leert dus dat onze relaties grote waarde hechten aan de personen met wie zij zaken doen. Dit is opzichzelf niet zo vreemd als je bedenkt dat creativiteit tweerichtingsverkeer is. Dus: klikt het tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, dan is de kans dat dit tot uiting komt in een mooi product groot.

Omdat wij u graag meer vertellen over wie er bij ons werkzaam zijn, wat deze mensen doen en wat voor persoonlijkheden deze mensen stuk voor stuk hebben lichten wij iedere maand een persoon binnen onze organisatie toe. Bent u na het lezen van zijn/haar korte introductie nieuwsgierig geworden, schroom dan vooral niet naar deze persoon te informeren als vast contactpersoon voor uw communicatievraagstuk!

Het profiel van:
Volledige naam: Jeroen Tolsma
Functie: founder / art-director Digiflyerdesign


Digiflyerdesign is, nadat oprichter Jeroen Tolsma enige tijd woonachtig is geweest in Kaapstad (Zuid Afrika), officieel in zijn huidige vorm ontstaan in 2008 door Jeroen Tolsma.

Opleidingen
HBO Communicatie Management & Design, studie afgerond

Inmiddels is Jeroen Tolsma hierna begonnen aan een Master Psychologie (WO) , afstudeerrichting Sociaal Toegepaste Pyschologie aan de Rijksuniversiteit Groningen

Jeroen Tolsma over zichzelf:
mijn voorliefde voor Marketing, als onderdeel van de communicatie is er altijd geweest. Dit facet van de communicatie krijgt door deze wetenschappeljke Master meer diepgang, naast het feit dat het gewoon ontzettend leuk en interessant is.

Ik denk dat een huidige opdrachtgever cq een arbeidsmarkt op zoek is naar relaties met praktijkgerichte kennis aangevuld met analytisch, meer strategisch vermogen. Met de praktijkervaring die ik ruimschoots opdoe en heb opgedaan sinds Digiflyerdesign (DfD) ontstaan is, weet ik wat er speelt en wat er mogelijk is. Als aanspreekpunt ben ik nog steeds altijd betrokken bij de uitvoer en strategie van iedere klant die zijn communicatieve diensten door Digiflyerdesign laat verrichten. Ik adviseer maar voer ook nog vaak zelf uit. Ondanks een team van grafisch ontwerpers in opleiding, fotografen, tekstschrijvers en drukkers blijf ik graag de touwtjes in handen houden.

Echter, op managementniveau is het van groot belang te blijven groeien om zo inzichten op breder vlak te creeren. Met de Master Sociaal Toegepaste Psychologie hoop ik daarom nog meer inhoud te kunnen gaan geven aan het projectmanagementgedeelte binnen mijn bedrijf’.

Overige werkzaamheden
Na verschillende werk-ervaringen uit dienstverbanden voordat DfD in 2008 werd opgericht, waaronder werkzaamheden als recruiter bij Recruitment agency Cruise Control, Designer bij Gull Agency en verschillende projectmatige marketing & communicatie-activiteiten heeft Jeroen Tolsma sinds 2010 een aandeel in het online overhemden concern ‘Serafino’. Serafino is een online overhemdenspecialist en is opgericht door Dhr. M. Jans in 2006. In mijn functie als manager Marketing & Sales bij Serafino merk ik hier al zichtbaar de eerste verbanden tussen de uitvoerende communicatieve basis (wat is er in de praktijk haalbaar) en het analytische niveau dat aanwezig moet zijn om een goede strategische koers voor Serafino uit te stippelen.

Ook is Jeroen Tolsma veelal betrokken bij de oprichting van diverse online concepten, welke doorgaans binnen 1 jaar weer worden verkocht. De meest recente versie hiervan is de oprichting van stockholm-sup.se in Zweden.

‘in 2014 kwam ik er erachter dat er een absolute groeimarkt was op het gebied van watersport (stand up paddling) in Europa. Nederland is hier altijd haantje de voorste geweest, dus oprichting in Nederland had weinig zin. Door mijn relaties in Zweden kwamen we in Stockholm terecht. Hier hebben we in 30 dagen flink verdiend en een hoop lol gehad: de nieuwe eigenaresse blij, wij blij….een typisch geval van ‘op het juiste moment op de juiste plaats’.

Interesses
– Kitesurfen
– Reizen
– Mountainbiken
– Snowboarden

Sport is voor mij een uitlaatklep, maar ook zeker een middel om creatiever te worden: je leegt je hoofd en maakt plaats voor nieuwe inzichten en ideeen‘.

Karakter / persoonlijkheid
– Leergierig
– Gedreven
– Positief
– Doorzettingsvermogen…anything goes!

Onderhouden van intermenselijke contacten is voor mij heel belangrijk. De beste ideeen ontstaan niet vanuit een gedachte om geld te verdienen , maar vanuit de passie en het plezier wat je als team beleeft door ergens mee bezig te zijn. Daarvoor moet je een klik hebben samen, iets waar ik in geloof en waarin ik gedurende mijn carriere veel tijd in heb gestoken. Succes is je gevoel volgen en het laten zien…en dat maakt mij dan waarschijnlijk een gevoelspersoon‘.